هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن
متیو درینکواتر رییس بخش نوآوریهای صنعت فشن و مد در کالج مد لندن میگوید :” استفادههای ابتدایی از هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن بر روی نیازهای تجاری متمرکز شده که به استارت اپها این امکان را می دهد تا خدماتی به برندها ارایه دهند. ”او همچنین معتقد است که :” کمی سازی خلاقیت دشوار است و درنتیجه احتمال اینکه پشت گوش انداخته شود، بسیار زیاد است”.
طراحی های هوش مصنوعی در صنعت فشن که در کالج مد لندن برگزار گردید، با کمک و همکاری آژانس نوآوری در صنعت مد و فشن با همکاری دکتر پینار یانارداگ عضو آزمایشگاه رسانهای MIT، برگزار گردید. طراح و مربی اصلی این دوره، کوستاس کازانتزیس یک متخصص طراحی سه بعدی در FIA است که محیط های سه بعدی (مبتنی بر هوش مصنوعی) صحنه های نمایش مد، را طراحی می کند.
او اینگونه توضیح داده که این دورههای آموزشی حتی برای دانشجویانی که قبلا کدنویسی نکردهاند، صرف نظر از اینکه در کدام طیف گسترده در صنعت مد مشغول یادگیری و فعالیتاند، بسیار مفید خواهد بود.
انتقال سبک از تشخیص تصویر با شبکههای عصبی کانولوشن برای تشخیص و شناسایی الگوها، بافت و رنگ پارچه استفاده میکند؛ سپس با کمک آنان طرحها و چگونگی قرار گرفتنشان بر روی لباس را پیشنهاد می دارد.” استفاده از مدلهای هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن و نمایش مجازی اثبات مفهوم در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ در پنجمین روز هفته مد لندن آغاز شد که بر رفتار پلتفرم های فیزیکی و دیجیتالی، به صورت غیرمتمرکز فعالیت دارد. بیشتر برندها یک نمایش زنده بر روی صحنه مد را انتخاب میکنند که پشت درهای بسته انجام میپذیرد و یا حداکثر یک ویدیو آنلاین زنده از این نمایش منتشر شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره جامع طراحی لباس و مشاهده این مطلب و مطالب مشابه به پیج اینستاگرام ما سر بزنید.