مجله هارپرز بازار(Harper’s BAZAAR)
مجله مد و فشن هارپرز بازار اولین مجلهی مد آمریکایی است که با انتشار مطالب آموزنده، طبقه متوسط و بالای جامعهی آمریکا را هدف قرار داده است.
تاریخچه: این مجله از قدیمیترین مجله مد و فشن ایالات متحده آمریکایی است و مانند بسیاری از مجلات معتبر حوزه صنعت مد و فشن توسط انتشارات هرست منتشر میشود.
هارپر و برادران، مجله مد Harper’s Bazaar را در سال ۱۸۶۷ منتشر کردند که این مجله در ابتدا به صورت هفته نامه منتشر میشد ولی بعد از گذشت زمان به صورت ماهنامه نه تنها در آمریکا بلکه در ۳۲ کشور جهان توزیع میشود. میتوان گفت یکی از تاثیر گذارترین مجلات دنیای مد مجله هارپرز بازار است.
سردبیران تاثیرگذار: دوران انتشار این مجله را میتوان بر اساس سردبیران، دبیران و مدیران هنری شاخص بخشهای مختلف آن تقسیمبندی کرد و از تاثیرگذارترین آنها میتوان به «کارمل اسنو»، «الکسی برودویچ»، «دایانا وریلند»، «نانی مور» و البته سردبیر فعلی مجله «گلندا بیلی» اشاره کرد. در ماه می ۲۰۰۱ Glenda Bailey به عنوان سر دبیر مجله هارپرز در آمریکا منصوب شد. این مجله مد در قالب بلاگ و بسترهای دیجیتالی مثل شبکههای اجتماعی به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.
قشر هدف مجله: هارپرز بازار با جمع آوری هنرمندان، طراحان و نویسندگان با تجربه در این حوزه هر ماه رویدادهای دنیای فشن و زیبایی و اتفاقات مهم این صنعت را بررسی میکند. گروه هدف این مجله خانمهای طبقه متوسط به بالای جامعه است. همانطور که گفتیم این مجله در بدو تاسیس به صورت هفتگی و برای مخاطب طبقه متوسط و بالا منتشر میشده است و معمولا مطالبی در رابطه با هفتههای مد پاریس و آلمان را در فرمت روزنامه منتشر میشده است.
شروع اوج گرفتن مجله هارپرز: در اواخر دوره ویکتوریا و با محبوبیت یافتن جنبش حق رای زنان در ایالات متحده خانمها در اوت ۱۹۲۰ حق رای را به دست آورند و با مطرح شدن مفاهیمی مانند فمینیسم، پرداختن به نحوه پوشش قشر تحصیل کرده جامعه، بازیگران و افراد مشهور از سوی مجله هارپرز بازار آغاز میشود و مسائل مرتبط با دنیای مد از این دوران به شکل جدی در مجله دنبال میشود. یکی از مهمترین رکن های یک مجله سردبیر آن است و هارپرز بازار از این لحاظ سرآمد تمامی مجلات است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره جامع طراحی لباس و مشاهده این مطلب و مطالب مشابه به پیج اینستاگرام ما سر بزنید.