غرفه فضایی محدود است که در یک نمایشگاه بنا بر نیاز جهت ارائه محصولی خاص برپا می شود. امروزه حضور در نمایشگاه های مختلف یکی از روش های توسعه و پیشرفت تجارت است که در این راستا بسیاری معتقدند غرفه سازی می تواند ابزاری باشد تا در جذب مخاطبان و ارائه کالاهای خاص در حضور همفکران تجاری نقش شایانی داشته باشد. اولین نکته در طراحی غرفه، این است که نوع خدمات و محصول می تواند نقش تعیین کننده ای برای کانسپت و ظاهر کلی فضای غرفه داشته باشد و در این میان ابعاد و ظاهر محصولات نیز در درنظر گرفتن فضای غرفه بسیار موثر اند. باید توجه داشت که هرچه طراحی غرفه با نوع و هدف عرضه کننده متناسب و هماهنگ تر باشد، بهتر می تواند در جذب مخاطبان موفق باشد. معمولا در نمایشگاه ها مقوله رقابت اصل اول است و در این راستا غرفه مورد نظر باید طوری طراحی شود که در آن میان متفاوت و منحصربه فرد ظاهر شود. همچنین باید شرایط لازم برای حضور بازدیدکننده فراهم شود و در عین حال حریم هایی برای مذاکرات در نظر گرفته شود؛ چرا که هر غرفه ای به عنوان شوروم آن شرکت یا کارخانه ایفای نقش می کند.
نکته مهم دیگر این است که با توجه به موقتی بودن نمایشگاه ها بهتر است در برپایی غرفه ها از مصالح و متریالی ساده و سبک استفاده شود و ترجیحا یک بار مصرف نبوده و استعداد مصرف مصرف طولانی را داشته باشند. اینجاست که دکوراتور ها باید از ایده های خلاقانه و به صرفه بهره گیرند.