میوچیا پرادا Miuccia Prada
میوچیا پرادا بی شک یکی از تاثیرگذار ترین های این است او تغییرات خود را از ایجاد تغییر روی پاشنه کفش های بزرگ و حجیم آغاز کرد. کالکشن بهار پرادا درسال ۱۹۹۶ مملو از آیتم هایی با دیدگاه منفی بو و در زمانی زشت به نظر میرسیدند. او از لوازم چرمی و رنگ های اسیدی گرفته تا کفش های تسمه ای به شکل تی که در پنجه مربع شکل می شود استفاده کرده بود. مسئله ای که پرادا به آن اعتقاد دارد این است که زشتی جداب است، در نظر پرادا زشت هیجان انگیز است و دلیل او برای این مسئله جدید بودن آن است .
در آن سالها در هر مکانی که یک نمایشگاه ارزشمند هنری، نمایش فیلم و یا … برپا بود، لشکری از زنان پرادا به چشم می خورد که عینک های ضخیم بر چشم و سنگین ترین و حجیم ترین کفش ها را به پا داشتند و این نفوذ بسیار زیاد پرادا را نشان میداد . پردا هنوز هم در اوج قدرت خود است و نمیتوان نفوذ آن در ترند های هرساله را نادیده گرفت.
دوناتلا ورساچه Donatella Versace
دونتلا ورساچه یکی از قدرتمندترین های این صنعت است زیرا شما کسی را یافت نمیکنید که نام او را نداند. کافیست تنها نام او به گوش شما برسد تا تمام شکوه و قدرتش را کامل بیاد بیاورید. نسلی که میان سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵ به دنیا آمده اند بسیار خوب به یاد دارند که ورساچه چه جایگاهی دارد زیرا دهه ۹۰ یک دوران طلایی برای آن ها محسوب می شود .
لوگو و نماد ورساچه از بدو تاسیس آن وجود دارد و همچنان با ظاهری جذاب در تولیدات ورساچه استفاده میشود. دونتلا ورساچه بعد از قتل برادرش جیانی ورساچه که موسس اصلی این برند است و آن را در سال ۱۹۷۸ شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی را تاسیس کرد در راستای حمایت از حیثیت و تجارت خانوادگی خود قدم برداشت. جیانی ورساچه یکی از غول های دنیای طراحی، رنگ و چاپ بود و در رقابت با جورجیو آرمانی بسیار انعطاف پذیر حرکت میکرد . رقابت این دو طراح بزرگ میلان را به یکی از پایتخت های مد تبدیل کرده است.
دوست دارید همهچیز درمورد طراحی لباس رو یاد بگیرید؟! دوره ویژهی طراحی لباس رو از دست ندید!
مشاهده دوره طراحی لباسآنا وینتور Anna Wintour
آنا وینتور را میتوان یکی از سرشناس ترین ها و از داراییهای ارزشمند صنعت مد نام برد . آنا سردبیر ارشد مجلهی ووگVogue است. همانطور که میدانیم مجله ووگ برای طراحان مد در سرتاسر جهان همانند کتاب مقدس به شمار میرود و مرجعی معتبر برای فعالان این صنعت است. نظرهای آنا در مورد برندهای مطرح دنیا مسبب این میشود که آنها در فصل پیش رو دیده شوند یا خیر.
بنا به نقل از روزنامه نگاران انگلیسی تاثیرگذاری آنا اینگونه خود را نشان میدهد که برندها شروع فشن شوهای خود را به دلیل حضور حتمی آنا جا به جا میکنند و یا به تاخیر می اندازند. شروع قدرت آنا وینتور به سال ۱۹۸۸ برمیگردد و همچنان در اوج قدرت خود قرار دارد. یکی از دلایل شهرت آنا صرف نظر از نظرات شخصی و منتقدانه او نسبت به صنعت فشن میتوان به تاثیرگذاری او در کشف طراحان بنام و وارد کردن آنها به این حوزه دانست.
دیانا وون فرستنبرگ Diane Von Furstenberg
یکی از نمادها بارز دیانا لباسهای کشباف و در همین راستا بسیاری معتقدند که دیانا این سبک را وارد صنعت مد و فشن کرده است. دیانا وون فرستنبرگ برندی بنام دی وی اف DVF را تاسیس کرده و در بیش از ۷۵ کشور شعبه دارد. طراحی های اولیه دیانا نماد استقلال و قدرت زنان را نمایان میکند.
او همچنان نگاه جذابی به آینده پیش رو خود دارد و هر بار بر روی صحنه ران وی مریوط به یرند خودش طرحایی متفاوت و جذاب ارائه میدهد. دیانا از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۶ به مدت ۱۰ سال نمایندهی منتخب شورای طراحان آمریکا بود. فعالیت های خستگی ناپذیر و خیرخواهانه دایانا در این ۱۰ سال بر هیچ کس پوشیده نیست.
ناتالی ماسنت Natalie Massenet
نام نت اپورتر Net-a-porter درست ترین مترادف برای تجارت الکترونیک در صنعت مد است که سرچشمه آن ذهن ناتالی است. ناتالی موسس مشهورترین وب سایت خرید اینترنتی به نام Net-a-porter است. در این سایت کالاهای بسیار لوکس قابل دسترسی هستند. با تلاش و پشتکار ناتالی امروزه ارزش خالص گروه نت اپورتر تا حدود ۳۵۰ میلیون پوند افزایش یافته.
پایگاه فروش ناتالی یکی از راحت ترین پایگاه هاست و به همین دلیل او را به یکی از بزرگترین کارآفرینان صنعت مد تبدیل کرده است. اگر به نشریههای فوربز Forbes و تایم Time سر بزنید نام او را بین قدرتمند ترین زنان مشاهده میکنید.